Generalforsamling 2018

8. februar

Der var 14 personer tilstede.

Dagsorden:
1. Velkomst
3. Valg af referent
4. Aflæggelse af beretning for Kernegruppen og Koordinationsgruppen
5. Aflæggelse af regnskab
6. Valg af kernegruppe
Dorte Baggesen - modtager genvalg
Anne Klee - modtager genvalg
Gustav Flensborg - modtager genvalg
Lene Hansen - modtager ikke genvalg
Lokalrådet foreslår Charlotte Sommerskov til valg som kontaktperson til Koordinationsgruppen
7. Præsentation af koordinationsgruppens medlemmer
8. Valg af revisor
Nuværende revisorer er Mette Marbæk og Bodil Feilberg, som modtager genvalg
Orientering om klyngeprojekt ”RingstedNord” ved Ulrich Hjort Hansen

Referat:
1. Dorte Baggesen indledte med at byde velkommen, og derefter foreslå Lars som ordstyrer.

2. Lars Bang indleder med at konstatere at generalforsamlingen er lovligt indkaldt.

3. Bodil Feilberg valgtes som referent

4. Dorte aflagde kernegruppens- og Lene Hansen aflagde Koordinationsgruppens beretning. Se Bilag 1. Dorte tilføjede til sin beretning, at der udover de beskrevne arrangementer også har været afholdt et velbesøgt valgmøde.
Det blev foreslået, at man forsøger at udbrede kendskabet til, hvad Koordineringsudvalget er og hvordan det skal bruges – i Sognebladet og på FB
5. Anne Klee gennemgik årets reviderede regnskab, der havde et overskud på kr. 2634.-, se bilag 2

6. Der var ingen indkomne forslag

7. Dorte, Anne og Gustav genvalgt – Charlotte Sommerskov nyvalgt. Charlotte bor i Hallingelille, som vi håber via hende få nærmere kontakt til.

8. Se bilag med Koordinationsgruppens medlemmer. Der er fortsat ingen repræsentation fra spejderne. Som ad hoc medlem blev foreslået tovholderen på Klyngesamarbejdet.

9. Begge revisorer genvalgt

10. Ulrich fortalte om Klyngeprojektet, hvor 4 lokalområder er gået sammen som RingstedNord for at se, hvordan man ved at være et større område kan facilitere nye aktiviteter i området. Der er ansat en konsulent i 1 ½ år til at hjælpe projektet i gang og på et informationsmøde 22 januar blev der nedsat 6 forskellige grupper: Trafik, sport, natur, bosætning, kultur og dagligvarer og økologi.
Ulrik fortsatte med at fortælle, at projektet med at få etableret en sti fra Haraldstedvej til Oplevelsesstien starter lørdag den 10 kl. 9.30. Alle er velkommen til at give et nap med på den ene eller anden måde. Der skal skæres krat væk og brændes af, så der er også slæbearbejde. Kage og kaffe er også velkommen til arbejderne!
Marianne fortalte fra Forsamlingshuset, at de ved salg af tagplader havde fået samlet kr. 60.000,- og fra fonde 120.0000, så i påsken starter renoveringen af taget. Der er generalforsamling den 22. februar. Desuden huskede hun på Running Dinner, der foregår den 24. marts.
Vibeke Reiter fortalte, at man efter en pause i madbix, nu igen afholder én den 2. marts med efterfølgende information om førstehjælp og hjertestartere, som vi nu har tre af i området.
Charlotte opfordrede til at like Underværker, en Real Dania kampagne – et projekt om bevaring og ændring af svinestalden til et lokalt mødested. Gå ind via FB, Flueblomsten.
Lars: Rakkerpak kommer i år allerede den 3.juni – som sædvanlig i præstegårdshaven.
Lokalrådet har i år ingen planer om at lave en naturens dag – Bør meldes ud, så evt. andre kan have ”frit spil” Dorte kontakter arbejdsgruppen fra All. Fredskov herom.
Anne forslår, at vi gør noget for at få flere deltagere til næste generalforsamling – er indlæg der kan tiltrække folk.
Til sidst takkede Lars for nogenlunde ro og orden og afsluttede hermed generalforsamlingen.

Anne Klee  | Tlf.: 21221082